Aktualności

BYLIŚMY W GOŁUCHOWIE

Image    3 czerwca 2011 pozostanie na długo w naszej pamięci. Wcześnie rano wyjechaliśmy autobusem do Gołuchowa. Po przyjeździe na miejsce zobaczyliśmy przepiękny park i zabudowania tajemniczego zamku.
     W zamku odbyła się lekcja muzealna. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o historii Polski i zabytkach zgromadzonych przez byłych właścicieli. W wielu salach zobaczyliśmy herb rodu Leszczyńskich, związanych szczególnie z Lesznem, naszym miastem powiatowym. Po lekcji muzealnej zawitaliśmy na Festyn „Spotkanie z lasem”.  Każdy z nas mógł znaleźć dla siebie coś ciekawego. Uczestniczyliśmy w pracy garncarza, leśnika, gospodarz, wikliniarza itp. Spotkaliśmy także rycerza. Sami robiliśmy wazoniki z gliny, lepiliśmy figury z szamotu, pletliśmy wózki z wikliny i wiele innych, ciekawych rzeczy.
    Potem zwiedziliśmy Muzeum Leśnictwa, najbardziej zainteresowały nas wypchane zwierzęta leśne, a szczególnie gatunki już ginące. Poznaliśmy pracę leśnika i sposoby obróbki drewna. Na koniec poszliśmy do Zagrody Zwierząt. Z bliska przyglądaliśmy się dzikom, danielom , żubrom i konikom polskim.
    Zadowoleni, pełni wrażeń i ciekawych przeżyć wróciliśmy do domów.
© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 1528 gości oraz 0 użytkowników.