Aktualności

Wycieczka do Krakowa

W dniach 15 – 17 września uczniowie klasy VI wraz z opiekunami odbyli trzydniową wycieczkę do Krakowa i okolic.
    Pierwszego dnia podziwialiśmy piękny krajobraz Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej, białe skały wapienne, które przybierają najprzeróżniejsze formy. Widzieliśmy również jeden z najpiękniejszych zamków tej wyżyny – zamek w Pieskowej Skale, zbudowany nad Prądnikiem. Następnie udaliśmy się do Wieliczki, gdzie zwiedzaliśmy zabytkową kopalnię soli. Tam mogliśmy przekonać się, że ściany i podłogi podziemnych komór są rzeczywiście słone.
    Atrakcje dnia następnego rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy Krakowa z Kopca Kościuszki. Byliśmy także na dziedzińcu Zamku Królewskiego oraz w Katedrze na Wawelu, gdzie znajdują się groby królewskie oraz ogromny Dzwon Zygmunta. Widzieliśmy także słynnego smoka wawelskiego, który na dobre zamieszkał w jamie pod Wawelem.
    Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Następnie na rynku krakowskim podziwialiśmy kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Po wysłuchaniu hejnału udaliśmy się na dziedziniec Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na zakończenie podziwialiśmy stare mury miejskie oraz Sukiennice, gdzie każdy z nas kupił sobie pamiątki.
    Mimo, że przez cale trzy dni padał deszcz wycieczka była bardzo udana. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do Bukówca.
Koszty wycieczki zostały pokryte z pieniędzy uzyskanych ze zbiórki złomu, która odbyła się w kwietniu. Dziękujemy wszystkim mieszkańcom Bukówca za wystawienie złomu,  a naszym rodzicom za przeprowadzenie zbiórki.
© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 765 gości oraz 0 użytkowników.