Aktualności

Wycieczka klasy III gimnazjum

Dnia 13 maja 2008 r. klasa III gimnazjum wyjechała na wycieczkę do Oświęcimia, Krakowa, Wieliczki i Wadowic.
    W Oświęcimiu najpierw obejrzeliśmy krótki film o obozie. Po obejrzeniu filmu spotkaliśmy się z przewodnikiem i zwiedzaliśmy kolejno:
Pierwszy obóz Auschwitz I - jego powierzchnia wynosiła 3ha, a następnie drugi obóz Auschwitz II Birkenau (Brzezinka), którego powierzchnia wynosiła 170ha. W obozach widzieliśmy różne fotografie, krematoria oraz komory gazowe,  w których mordowano ludzi, włosy, które obcinano kobietom, po tym jak je zamordowano, baraki, w których spali ludzie. Całość zwiedzania trwała około 3 godziny.
    Drugiego dnia przez cały dzień zwiedzaliśmy Kraków. Najpierw poszliśmy zobaczyć pomnik Smoka Wawelskiego, a następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem. Przewodnik oprowadzał nas po Kościele Mariackim, po ulicy Floriańskiej, pokazał nam Bramę Floriańską, Zamek Wawelski, widzieliśmy także jedenasto tonowy Dzwon Zygmunta, Hejnalistę, obejrzeliśmy dziedziniec Clooegium Maius. Wieczorem wybraliśmy się na Kopiec Kościuszki.
    Trzeciego dnia budziliśmy się o 6.30 i pakowaliśmy swoje rzeczy, ponieważ o 7.00 mieliśmy śniadanie i potem wyjazd do Wieliczki. Tam przewodnik pokazał nam bardzo piękną i znaną Kaplicę Św. Kingi, Kaplicę Św. Krzyża, Kaplicę Św. Jana Komorę Michałowice, Komorę Drozdowice, Komorę Weimar, Sztygarówkę oraz wiele innych ciekawych miejsc. Po zwiedzeniu całej kopalni i Muzeum Żup Krakowskich poszliśmy do autobusu, aby udać się do Wadowic – rodzinnego miasta Jana Pawła II. W Wadowicach zwiedziliśmy dom, w którym niegdyś mieszkał Ojciec Święty. O godzinie 14 wsiedliśmy do autobusu i zadowoleni, pełni wrażeń wróciliśmy do domu.
© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 486 gości oraz 0 użytkowników.