Aktualności

WYCIECZKA KLASY II GIMNAZJUM

Image    Dnia 23 kwietnia 2008 roku o godzinie 6.00 wyjechaliśmy na trzy dniową wycieczkę. Celem naszej podróży były: Oświęcim, Kraków, Wieliczka oraz Wadowice.
    Do Oświęcimia dojechaliśmy około godziny 13.00 tam zwiedziliśmy obóz koncentracyjny  Auschwitz oraz drugi obóz Auschwitz 2 Birkenau w Brzezince niedaleko Oświęcimia. Obozy te wywarły na nas bardzo przygnębiające wrażenie, ponieważ uświadomiliśmy sobie, że jest to miejsce martyrologii miliardów istnień ludzkich. Ogrom tej tragedii zapadł w nasze serca. Następnie wyruszyliśmy do Krakowa. Około godziny 17.00 byliśmy już w schronisku i zajęliśmy pokoje. Kiedy wybiła godzina osiemnasta poszliśmy zjeść obiado-kolację. Późnym wieczorem postanowiliśmy obejrzeć krakowski rynek nocą.
    Drugiego dnia zwiedziliśmy m.in.: Wawel czyli siedzibę królów Polskich, Kaplicę Zygmuntowską, dzwon Zygmunta, który bije wyłącznie w szczególnych chwilach, ogłaszając ważne wydarzenia w Polsce. Na rynku: Kościół Mariacki, Kościół Franciszkański, Sukiennice, witraże Stanisława Wyspiańskiego, a także byliśmy pod oknem, z którego przemawiał Papież, następnie słuchaliśmy  hejnał z Wieży Mariackiej. Był także czas na kupno pamiątek. Po obiado-kolacji wyruszyliśmy na Kopiec Kościuszki, z którego było widać piękne uroki Krakowa.
    Ostatniego dnia wyruszyliśmy do Wieliczki, a tam zwiedziliśmy kopalnie soli było to 2,5 kilometrowa trasa. Zobaczyliśmy m.in. Kaplicę św. Kingi, różne komory. Następnie pojechaliśmy do Wadowic - rodzinnego miasta Papieża Jana Pawła II, tam obejrzeliśmy kościół oraz rodzinny dom Karola Wojtyły. Około godz. 23.00 wróciliśmy szczęśliwi i pełni wrażeń do domu.
© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 1447 gości oraz 0 użytkowników.