Aktualności

Wycieczka do Poznania klasy II

Wczesnym rankiem 27 kwietnia 2017 roku uczniowie klasy II z wychowawczynią Wiolettą Zając i dwoma mamami wybrali się na wycieczkę do Poznania. Głównym celem wycieczki było poznanie historii i zabytków, a także nowoczesnych obiektów oraz obejrzenie flory i fauny znajdującej się w tym największym w Wielkopolsce mieście.

Przed godziną dziewiątą byliśmy w pierwszym punkcie naszego zwiedzania. Poznańska palmiarnia jest największą w Polsce i jedną z największych w Europie. Znajduje się w Parku Wilsona. W Palmiarni czekała już na nas pani przewodnik. Poznaliśmy historię tego miejsca i rozpoczęliśmy zwiedzanie kolejnych pawilonów. Zobaczyliśmy rośliny podzwrotnikowe, rośliny klimatu umiarkowanego, kaktusy z Ameryki, roślinność tropikalną. Wszyscy byliśmy ciekawi, jak wygląda araukaria, o której wcześniej opowiadał nam kolega Kacper. Podobało nam się drzewo kiełbasiane, sukulent nazywany „fotelem teściowej” i rosiczka. Ponadto zobaczyliśmy rośliny wodne, ryby, a nawet motyle, papugi, pytony, żółwie, jaszczurki. Byliśmy pod wielkim wrażeniem tego, co zobaczyliśmy.

Kolejnym etapem wycieczki było Muzeum Rogalowe. W tym miejscu mogliśmy uczestniczyć w przygotowywaniu Rogali Świętomarcińskich pomagając Rogalowemu Mistrzowi. Jedni z nas wyrabiali ciasto, inni je wałkowali, cięli na trójkątne kawałki za pomocą szabli, nakładali nadzienie z białego maku, by inni mogli potem uformować rogaliki. Na koniec dokonaliśmy degustacji rogali świętomarcińskich. Uczeń z naszej klasy: Szymon wygrał dodatkowego rogala w konkursie na określenie przybliżonej wagi rogala świętomarcińskiego. Przy okazji poznaliśmy wiele ciekawych dla Poznania określeń pochodzących z gwary poznańskiej, tj. szczuny, mele, wiara, pyry. Obejrzeliśmy też animację o rogalowej historii miasta Poznania i poznaliśmy związane z tym legendy. Każdy z nas na pamiątkę ciekawej lekcji otrzymał Certyfikat Rogalowego Czeladniaka. Na koniec zostały otwarte okna zabytkowego pomieszczenia 500 – letniej kamienicy, abyśmy mogli komfortowo podziwiać trykające się koziołki o godz. 12.00. Było tu bardzo ciekawie, wesoło i pysznie zarazem.

Następnie zeszliśmy na płytę rynku i podziwialiśmy renesansowy ratusz, gdzie obecnie mieści się Muzeum Historii Miasta Poznania. Obejrzeliśmy kolorowe kamieniczki oraz domki budnicze, gdzie teraz znajdują się sklepy z pamiątkami. Naszą uwagę zwróciły cztery fontanny umieszczone w narożnikach rynku, na których widniały postaci: Prozerpiny, Apolla, Marsa i Neptuna. Zobaczyliśmy też Pręgierz, figurę św. Jana Nepomucena oraz studzienkę z pomnikiem Bamberki.

Na koniec wybraliśmy się do nowego zoo. Wsiedliśmy do kolejki „Maltanki” i udaliśmy się na pierwszy przystanek. Najpierw zobaczyliśmy flamingi, stado bocianów, żyrafy, strusie i zebry. Obejrzeliśmy różne gatunki małp, tapiry, mrówkojady. Dotarliśmy do wybiegu niedźwiedzi brunatnych. Młody niedźwiadek bawił się w wodzie, natomiast dorosły niedźwiedź odbywał drzemkę poobiednią. Również tygrysy syberyjskie leżały i w ogóle nie miały ochoty przywitać się z nami. Ochoczo biegały za to susły. Potem ujrzeliśmy słoniarnię, a po chwili zza budynku wyłaniały się kolejne słonie, które dumnie paradowały po wybiegu. W pobliżu zobaczyliśmy też wybieg wielbłądów. Potem jeszcze mieliśmy możliwość ujrzeć skunksy, rysie, sowy, orły, wydry, foki i wiele innych zwierząt. Na sam koniec odwiedziliśmy ogródek dziecięcy z owieczkami, kozami, osiołkami, kucykami, królikami i kurami. Była to bardzo ciekawa lekcja przyrody.

Zmęczeni, ale za to pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do Bukówca Górnego. Większość z nas oprócz wspomnień z wycieczki będzie miała pamiątki, które przypominać będą o pobycie naszej klasy w urokliwym Poznaniu. Bardzo serdecznie dziękujemy naszym mamom, pani Honoracie Majorek i Aleksandrze Zając za opiekę i pomoc.

© 2017 SP Bukówiec Górny. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Odwiedza nas 1209 gości oraz 0 użytkowników.